سرخط خبرها

امتحان حضوری در مدارس بی‌شرط و شروط

  • کد خبر: ۹۴۳۴۱
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
  • ۱
امتحان حضوری در مدارس بی‌شرط و شروط
الزام ارائه کارت واکسیناسیون برای امتحانات مدرسه‌ها حذف شد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ گفته می‌شود سویه امیکرون فراگیری بسیار بالایی در میان گروه سنی کودک و نوجوان دارد و این در حالی است که هنوز جمعیت زیادی از دانش آموزان استان در گروه سنی زیر ۱۲ سال واکسن دریافت نکرده اند. تعداد زیادی از محصلان بالای ۱۲ سال هم بنا به درخواست خود یا خانواده از تزریق واکسن کرونا امتناع کرده اند و به هر حال در فهرست واکسن نزده‌ها قرار دارند.

در شرایط شیوع سویه جدید کرونا با قدرت سرایت پذیری‌ای درحد چندین برابر سویه‌های قبلی یکی از دغدغه‌های اصلی دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها موضوع واکسینه نشدن تعدادی از محصلان است که این مهم به ویژه در ایام امتحانات حضوری برای مقاطع متوسطه اول و دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در این باره روز گذشته وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که داشتن کارت واکسن برای حضور در امتحانات پایان ترم الزامی نیست. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: داشتن کارت واکسن برای دانش آموزان برای شرکت در آزمون و امتحانات پایان ترم الزامی نیست.

رضا صابری تولایی افزود: همه دانش آموزان متوسطه اول به بالاتر برای شرکت در آزمون حضوری ملزم به ارائه کارت واکسن نیستند و در این باره تابع قوانین ستاد ملی کرونا هستیم.

کلاس‌ها همچنان حضوری است

وی ادامه داد: درباره ادامه حضوری بودن کلاس‌های درس همچنان موافق آموزش حضوری هستیم و تا زمانی که ستاد ملی کرونا و وزارتخانه به ما ابلاغ نکنند، این آموزش حضوری همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: معلمان و مدیران مدرسه همواره موضوع رعایت شدن شیوه نامه‌های بهداشتی را در مدارس رصد می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: از خانواده‌ها و دانش آموزان درخواست می‌کنیم چنانچه علائم مشترک بیماری را درخود احساس کردند، حتما مربیان و متولیان آموزشی مدرسه را در جریان قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یک بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
0
کل دنیا مدارس را تعطیل کرد فقط ایران است که میگه حضوری خانوادم دوباره کرونا گرفت بخدا هسته شدن مردم قلط کردیم ری دادیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->